En Nu Gaat Het Lukken! Afslanken is simpel.

afslankenAls het over effectief afslanken gaat, is het grootste probleem dat mensen niet goed weten wat ze wel en niet moeten doen om van die extra pondjes af te komen. In dit artikel rekenen we af met dit probleem. De informatie in dit artikel zou zomaar het verschil voor je kunnen maken.

Een van de factoren die invloed heeft op je gewicht is slaap. Slaaptekort veroorzaakt vermoeidheid waardoor je geen energie meer hebt om te sporten. Je hormoonbalans wordt ook negatief beïnvloed door te weinig slaap. Om het slaapgebrek en de moeheid te compenseren gaan veel mensen meer eten en vaak over eten.

Smokkelen
Om een (streng) dieet vol te houden en het gemis van lekkernijen voor de lange termijn vol te kunnen houden, is het wellicht een goed idee om 1 dag per week als cheat dag te houden. Deze dag mag je eten waar je zin in hebt. Het vooruitzicht op een cheatdag helpt je waarschijnlijk om de rest van de week je gezonde gewoontes vol te houden en vlak na je cheatdag heb je weer zin om extra goed je best te doen

Smoothies en ander lekkers
Om van je overgewicht af te komen, is het goed om ongezonde tussendoortjes te vervangen met gezonde groene smoothie drinkensnacks. Een gezond tussendoortje is nooit een vervanging voor een maaltijd maar ze zijn wel nuttig tussen de maaltijden door. Een handje noten, vers fruit of een groene smoothie zijn voorbeelden van gezonde tussendoortjes

Havermout
Havermout is een van de beste keuzes wanneer je gezond wilt eten en vet wilt verbranden. Het heeft een enorme voedingswaarde en bevat veel vezel en een lage glycemische index. Je kunt makkelijk je ontbijt of lunch vervangen door een kom havermoutpap. Havermoutpap kun je maken met water, melk, amandelmelk. Met havermout kun je ook heerlijke koekjes, muffins en cakes maken als alternatief voor bijvoorbeeld brood

Eiwitrijke voeding
Een flinke eiwitrijke maaltijd is ook altijd goed om te eten en zeker als je ook regelmatig

proteïne dieet
Vitadis bied hele mooie proteïne rijke producten aan

sport. Eieren, kwark, vlees, kip of vis zijn uitstekende eiwitbronnen en helpen je de dag door te komen. De extra eiwitten geven je een voldaan gevoel en verteren langzaam zodat je langer vol zit. Je spieren herstellen ook beter als je genoeg proteïne binnen krijgt. Er zijn zelfs hele goede eiwit diëten te krijgen.

Gezonder
Praten over dat je wilt afvallen kan soms ongemakkelijk zijn. Vertel aan mensen die interesse tonen dat je wat gezondere keuzes wilt maken en daarom oplet wat je eet en drinkt. Vaak klinkt dat ook beter als weer het zoveelste verhaal van iemand die zo nodig “aan de lijn wilt doen” Gezonder leven willen we allemaal wel toch?

Zen
Als je veel last hebt van stress maakt je lichaam het stresshormoon Cortisol aan. Dit hormoon zorgt ervoor dat je juist vet vasthoud. Vind manieren om met je stress om te gaan en probeer bijvoorbeeld eens meditatie of mindfulness uit. Bewegen in de buitenlucht is eenvoudig maar wel erg effectief bij stress. Ook lichamelijke blessures kunnen je afslank pogingen flink dwarsbomen. Ga samen met je trainer op zoek naar dingen die je nog wel kunt doen ondanks je blessure. Zo hoef je niet minder te bewegen en kun je gewoon lekker doorgaan met je gezonde levensstijl.

Kleinere bordjes
Verdeel al je calorieën eens over meer maaltijden als de standaard 3. Meerdere kleine maaltijden per dag houden je stofwisseling gaande en zo neem je bovendien de voedingsstoffen beter op.

Aan het begin van dit artikel heb ik al verteld dat gebrek aan kennis vaak de oorzaak is dat mensen niet de gewenste resultaten halen en soms hun toevlucht nemen tot gevaarlijke crashdiëten. Je beschikt nu over een flinke dosis kennis om goed te beginnen met je nieuwe, gezonde levensstijl. Het enige wat nog tussen jou en de extra kilo’s staat ben jij! Aan de gang gaan met deze nieuwe kennis is het antwoord daarop en zorgt ervoor dat je dit keer wel zult slagen!

Dit onwijs grappige filmpje kan ik je niet onthouden!
5 veterbranders die je in elke supermarkt kunt vinden.

En Nu Gaat Het Lukken! Afslanken is simpel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *